Kuokkalankosket - Kalastajan ykköspaikka Pirkanmaalla

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: M: Itsevalamia ja sitomia painopää liitsejä, Litsejä  (Luettu 2032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

Onkimiäs

• Tyhjän Pyytäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: mies
Moro!
Myynnissä olisi itse valamia ja itse sitomia painopääliitsejä, Litsejä. Tästä perhosta kirjolohi tykkää. Litsejä on kahta kokoa, pienempipäista Litsiä pystyy hyvin heittämään perhovehkeillä, isompaa soveltuu paremmin virvelillä heitettäväksi. Värivaihtoehtoja on kuvassa olevien lisäksi pinkillä tai oranssilla pyrstöllä varustettu, kuvassa näkyvillä runkovaihtoehdoilla.

Pienemmät: 4€/kpl, 10€/3kpl
Isommat: 5€/kpl, 12€/3kpl
Isompien määrien kohdalla voidaan hinnasta neuvotella

Yhteydenotot yv:llä tai sähköpostiin: ottoruu@gmail.com
« Viimeksi muokattu: 25.10.13 - klo:12:05 kirjoittanut Onkimiäs »
tallennettu

jANOS

• Tyhjän Pyytäjä
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: M: Itsevalamia ja sitomia painopää liitsejä, Litsejä
« Vastaus #1 : 02.11.13 - klo:19:01 »
Ei mene ihan perinteisen perhokalastusmetodien kategoriaan nämä liitsit, mutta otin piruuttaan 3kpl testiin muiden perhojen seuraksi. Pikavisiitti koskelle jossa kaupat sovittu tehtäväksi, liitsi siimaan kiinni ja kokeilemaan. Ensimmäinen heitto lähinnä testiksi onko näistä myyntipuheen mukaan heittokalastukseen mutta senverran painoa tuossa pienemmässäkin on että vapaa sääliessä sopii paremmin pomputteluun. 2 heitto toi ensimmäisen kalan. Muutama nopea läpikäynti kivien takaa ja taas kala kiinni. Puolituntia/kymmenkunta heittoa/2kpl 50cm nurkilla olevaa taimenta haavissa ja hyvillä mielin kotiin tapahtumarikkaan puolituntisen jälkeen. Loistavia pohjankoluajia pompotteluun perinteisen heittokalastuksen vastapainoksi; kalankestäviä painopäitä siisteillä sidoksilla ja hintapolitiikka OK ns. tekijän vaivaan nähden jos ei itse jaksa askarrella. Toki näidenkin kanssa tietynlainen paikallistuntemus ja uittotyyli on iso tekijä kalan kiinnostuksen herättämiseksi mutta hinta/laatusuhde ok ja hyvä jokeri rasiassa jos/kun muu ei tunnu antavan tapahtumia. Ja jos näitä närästää laittaa perhosiiman päähän niin varmasti ottikone myös koneongella kalastettaessa. Voinen suositella, itse otin testiin lähinnä tukeakseni sitojaa ja ei pettänyt vaikka odotuksia ei sinänsä ollut.

-J

tallennettu